2011. 08. 18.

A vértanúhalált halt nővérek életrajzai (folyt.)

Szentlélekről nevezett Mária segítő nővér
      Világi neve Angéla Roussel. 1742. augusztus 3.-án született Fresne-ben. Huszonöt éves korában, 1767 augusztus 25-én lépett be a rendbe, beöltözésére 1768 április 17-én került sor. Fogadalmát 1769. május 14-én tette le. Nagyon tevékeny és élénk természetű volt. A jó Istennek úgy tetszett, hogy állandó szenvedéssel tegye próbára, de ő mindenki épülésére a legnagyobb türelemmel viselte el betegségét.
      1789-ben negyvenhét éves volt.

Szent Mártáról nevezett segítő nővér
      Világi neve Mária Dufour. 1742. október 1.-én született Beaune-ban. Szülei egyszerű emberek voltak, de házuk az erények valóságos iskolája. Megtanították gyermekeiket a bűn utálatosságára, és arra nevelték őket, hogy Isten előtt - aki állandóan jelen van - soha ne tegyenek olyasmit, amit emberek jelenlétében szégyellnének megtenni. Sok örömet és vigaszt szerzett az elöljáróknak.
      1789-ben negyvenhét éves volt.

Xavéri Szent Ferencről nevezett segítő nővér
      Világi neve Erzsébet-Júlia Vérotol. 1764. január 13.-án született Lignière-ben (Autun-i egyházmegye). 1787. január 17-én lépett be, mint segítő nővér, 1788. február 9-én öltöztették be, és 1789.január 11-én tette le fogadalmát. Nem riasztotta el a szerzeteseket nem sok jóval kecsegtető jövő, sőt észrevehetően nagyobb buzgóságra indította: - Boldog vagyok, hogy Istennek szentelhettem magamat. Bármi jöhet ezután, nem aggódom semmiért, mert az embereknek csak a testem felett van hatalmuk, a lelkemhez egyedül az Istennek van joga.
      1789-ben huszonöt éves volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése