2011. 08. 17.

A vértanúhalált halt nővérek életrajzai (folyt.)

Mária-Henriett nővér

      Világi neve Anna Pelras. Cajark-ban (Lot) 1760. június 17-én született egy olyan családban, ahol szentek éltek. Édesanyja tizennyolc gyermeknek adott életet, akik közül nyolc kisgyerek korában meghalt, s az életben maradt tíz közül csak egy döntött a házasság mellett. Három fiú pap lett, hat leány pedig Nevers-ben belépett a szeretet leányai közé. Mária-Henriett nővér tizenhat éves volt, amikor szülői engedéllyel jelentkezett Nevers-ben. Csodálatos és nem mindennapi szépsége sok veszélynek tette ki. Ezért 25 évesen elhatározta, hogy tökéletesen lemondva a világról, biztonságba helyezi magát, és 1785. március 26-án felvételét kérte a Compiègne-i Kármelbe. Októberben vette fel a szent ruhát, és 1786. október 22-én tette le a fogadalmát. Amint befejezte a noviciátust, azonnal másodápolónői feladattal bízták meg, amit buzgósággal és valóban csodálatra méltó szeretettel látott el élete utolsó pillanatáig.
      Mária-Henriett nővér 1789-ben huszonkilenc éves volt.

Konstanc nővér
      Világi neve Mária-Genovéva Meunier. 1766. május 28-án született Saint-Denis-ben. 1788. mújus 28-án lépett be a rendbe, decemberben volt a beöltözése. Mivel az Alkotmányozó Nemzetgyűlés rendelete betiltotta az elöljáróknak, hogy bárkit is fogadalomtételre bocsássanak, Konstanc nővér arra kényszerült, hogy novícia maradjon. Ehhez a szomorúságához még egy súlyos próbatétel járult. Mikor szülei értesültek a rendeletről, leányukat mindenáron haza akarták vinni. Elküldték érte a bátyját, hogy hozza el, s ha nem lenne hajlandó, alkalmazzon erőszakot. Miután Konstanc nővért többszöri kísérlet után sem sikerült arra bírni, hogy elhagyja a rendet, szülői kérelemre bírósági helyszíni szemlét rendeltek el. A novícia a kiszállt hivatalos személyeknek a következőképpen nyilatkozott: - Uraim, én szülői beleegyezéssel vagyok itt. Ha ők csak azért akarnak engem innen elvinni, mert aggódnak a veszély miatt, ami utolérhet, ha itt maradok, ezt köszönöm nekik, de engem csak halál tud elválasztani az én rendem kedves nővéreitől...
      Konstanc nővér 1789-ben huszonhárom éves volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése